joi, 16 septembrie 2010

Internetul dezvăluie prostia, nu rupe erudiţia

Am primit o leapşă de la Vlad, cum că Internetul afectează cultura. Înainte de a intra în bălării, vreau să vă zic cu ce am rămas de la orele de economie, din liceu. Profa (Bună ziua, doamnă!) ne-a zis aşa: săracii susţin societatea, iar dacă am fi toţi patroni, ar fi faliment naţional. Adică cineva tot trebuie să sufere.

Păi, aşa e şi cu cultura (uite-o pe cacofonie!). De ce să fim ipocriţi şi să blamăm Internetul, că dacă n-ar fi nu ar mai exista proştii?! Păi... oricum există. Şi, atunci, de ce să nu lăsăm bucăţile de puzzle acolo unde se întregeşte suprafaţa?! În fine, trebuie să existe şi oameni incompatibili cu beletristica, cu latura intelectuală şi cu acumularea de cunoştinţe. Ca să iasă cine trebuie în evidenţă.

Până una alta, pare-mi-se că Internetul nu afectează la maxim cultura, că de fapt unii sunt născuţi ca să nu înveţe, ca să nu se depăşească, că în fond ei vor să rămână la baza piramidei lui Maslow şi nu le pasă că aceasta are şi vârf. OK, Internetul stagnează copiii de astăzi, dar nu pe aceia cu gândul propriilor evoluţii spirituale şi intelectuale.

De fapt, Internetul ne dezvăluie proştii. Îi vezi pe hi5, acum pe facebook, nu mai spun de Netlog. Eu zic că cine vrea să înveţe, învaţă şi cu mâna pe mouse. Sper că nu sunt naivă. Dar încă mai cred că mulţi dintre noi deschid calculatorul după ce au citit o carte sau ca să termine alta în pdf.

Toate bune, deşi parcă unii puşti de azi nu au abilităţi intelectuale. Pe vremea mea, hă hă... În fine. Morala? Poţi fi pe Facebook după ce te-ai îndopat cu Caragiale, Shakespeare, alţii. Până la următoarea leapşă, să aveţi parte de răsfăţ intelectual.

Niciun comentariu: