miercuri, 31 octombrie 2007

Şi credinţa e artificială...?!



...fericită, liniştită, ascult muzică şi...şi brusc se "trezeşte" credinţa în mama [..că doar a fost sărbătoare vineri...], şi eu, normal, am fost târâtă până la biserică...dar mi-au luat-o dracii înainte, că Sufletul, sărmanul, tânjea după muzica dată la maxim.Şi oricum...lucrurile se întâmplă aşa cum cred ele că trebuie să se întâmple mai bine pentru că, într-adevăr, ele doreau ca eu să ating esenţa credinţei. Dar ajung unde trebuie şi văd ce nu trebuie...văd o biserică înconjurată de oameni, oameni care pe moment se simt mai credincioşi ca niciodată şi niciodată peste tot atât de credincioşi, încât ajungi să calci pe pietrele îmbibate cu "credinţa" de care uită când e vorba să sărute moaştele Sfântului Sfânt[...de parcă mâine banii ar naşte pui...].Şi...cum oare s-or simţi icoanele acelea, atât de spirituale, lângă care sunt puşi banii atât de plastici şi seci?!...sigur NU cum ne-am simţi noi dacă i-am avea prin toate buzunarele.Ies din biserică şi ce să văd altceva decât femei disperate care îşi "împing" copiii la o credinţă pe care nici ele nu o simt aşa cum trebuie[...jucărie de pluş la cei mici, dar nu şi la cei mari...]. Sincer...mă cam enervează "oamenii lui Dumnezeu" de la un timp pentru că ei sunt "PSD"-işti, "PD"-işti şi "PNL"-işti din Casa Domnului[...să nu îndrăzneşti să mori mâine că te-ar "jupui" de banii pe care nu-i ai şi pe lumea cealaltă...] şi DA... tot ei banii şi tot şi aici îşi spun cuvintele în minţile preoţilor, că doar în religie mai lipsea politica;dar acum tânjesc după nişte oameni cu chip de înger, oameni care să poarte straie albe, pure, simple făcute speciale doar de o cruce umilă atârnată de gât, dar tot acum astea sunt ucise de nişte veşminte cu o strălucire seacă şi pline cu artificial.În sfârşit vine şi clipa cea mai spirituală[...30 de minute şi acasă în "altarul" cel mai veşnic...] că oricum ADEVĂRATA CREDINŢĂ nu se arată vie în mersul la biserică, în sărutul pus pe icoane şi nici în crucea făcută doar pentru că nu e acolo un club de noapte.EA se păstrează în Suflet pentru că El este cel mai sigur şi nobil loc[...numai dacă ştii să ţi-L faci aşa...]...

Niciun comentariu: